طرح لایه باز

طرح لایه باز

طرح لایه باز که به آن فایل لایه باز نیز گفته می‌شود یکی از امکانات بسیار جذاب در دنیای گرافیک است.

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر ابزارها و نرم‌افزارهای گرافیکی زیادی طراحی شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته‌اند. با این حال بسیاری از افراد نمی‌توانند با کمک این نرم‌افزارها طرح‌های مد نظر خود را به وجود آورند. این موضوع سبب شده تا وب سایت‌های گرافیکی دست به کار شوند و طرح‌هایی را با عنوان طرح لایه باز در اختیار متقاضیان و علاقمندان قرار دهند. پس از خرید این فایل‌ها می‌توانید چند تغییر و تبدیل جزئی گرافیکی انجام داده و به یک طرح جالب توجه دست پیدا کنید.

طرح لایه باز

در این مقاله به این موضوع اشاره خواهیم کرد که طرح و یا فایل لایه باز چیست و چه انواع و کاربردهایی دارد. پس اگر شما هم از علاقمندان به دنیای گرافیک هستید و یا می‌خواهید یک فایل لایه باز خریداری کنید با ما همراه باشید.

فایل و یا طرح لایه باز و انواع آن

فایل‌های لایه باز همان‌طور که از نامشان نیز مشخص شده نوعی فایل هستند که بیشتر افراد آن‌ها را با فرمت psd می‌شناسند. برخی نیز به این نوع فایل‌ها فایل‌های آماده کپی نیز می‌گویند. از این طرح‌ها می‌توانید در موارد زیادی کمک بگیرید. از جمله این موارد می‌توان به طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی کارت ویزیت و... اشاره کرد.

شما می‌توانید به راحتی تمامی المان‌ها و عناصر این طرح‌ها را ویرایش کرده و تغییر دهید و آن را سفارشی سازی کنید. حتی می‌توانید بخش‌هایی از فایل را حذف نموده و یا قسمت‌های جدیدی را به آن بیفزایید. پس هیچ گونه محدودیتی در اعمال سلیقه هنری و خلاقیت خود بر آن‌ها نخواهید داشت.

در حال حاضر وب سایت‌های گرافیکی، فایل‌های لایه باز را در انواع پولی و رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. پس شما می‌توانید با مراجعه به معتبرترین این وب سایت‌ها طرح مورد نظر خود را تهیه کنید.

از آنجایی که هر کدام از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند ادوبی فتوشاپ، ادوبی ایلوستریتور، افتر افکت و..‌. برای تصاویر خود فرمت خاصی را در نظر گرفته‌اند پس طرحهای لایه باز فرمت‌های متنوعی هم خواهند داشت. با این حال برخی از فرمت‌ها موارد کاربرد بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.

برای نمونه در بیشتر موارد فایل‌های لایه باز مخصوص نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ psd هستند و یا از فایل لایه باز AI در نرم‌افزار ادوبی ایلوستریتور استفاده‌های بیشتری به عمل می‌آید. پس پیش از خرید طرح لایه باز و دانلود آن نوع مصارف خود را در نظر گرفته و بدانید که بر روی کدام نرم‌افزار گرافیکی تسلط دارید تا دچار مشکل نشوید.

موارد کاربرد فایل لایه باز

طراحان از فایل لایه باز استفاده‌های فراوانی به عمل می‌آورند. از جمله افرادی که در مراکز تبلیغاتی مشغول به فعالیت بوده و سفارش‌های زیادی را در طول یک روز در زمینه طراحی کارت ویزیت، بنر، کاتالوگ و بروشور و..... دریافت می‌نمایند. این افراد می‌توانند از طرح‌های لایه باز آماده کمک بگیرند.

چراکه اگر بخواهند تمامی طرح‌های سفارش داده شده را از ابتدا تا انتها طراحی کنند به طور حتم زمان زیادی را از دست خواهند داد.

در حالی که می‌توانند با صرف زمانی بسیار محدود به وب سایت‌های گرافیکی که بدین منظور طراحی شده‌اند مراجعه نموده و پس از جستجو در میان طرح‌ها و فایل‌ها طرح مد نظر خود را انتخاب کنند و پس از خرید آن را تغییر داده و مطابق با نیاز مشتریان ویرایش نمایند.

خرید طرح لایه باز از وب سایت‌های داخلی یا خارجی

بسیاری از افراد تمایل دارند خرید طرحهای لایه باز را از وب سایت‌های خارجی انجام دهند. اینکه شما کدام وب سایت را برای خرید و دانلود طرح لایه باز در نظر بگیرید به طور کامل به خودتان وابسته است.

با این حال به این نکته توجه داشته باشید که در بیشتر موارد فایل‌های لایه باز موجود در وب سایت‌های خارجی از قیمت بسیار بالاتری نسبت به طرح‌های موجود در وب سایت‌های داخلی برخوردار شده‌اند. از سوی دیگر برای خرید آن‌ها باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید.

از آنجایی که طرح‌های لایه باز وب سایت‌های خارجی برای فرهنگ متفاوتی طراحی شده‌اند ممکن است پاسخگوی خوبی برای مصارف و نیازهای شما نباشند و یا نتوانید به درستی از آن‌ها استفاده کنید.

از سوی دیگر بسیاری از طرح‌های لایه باز موجود در وب سایت‌های خارجی مناسب مصارف حرفه‌ای نبوده و به شکلی کاملاً ساده طراحی شده‌اند.

پس بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید خرید طرحهای لایه باز از یک وب سایت داخلی کاملاً معتبر است.

سعی شما بر این باشد که مجموعه‌ای را برای این خرید در نظر بگیرید که فایل‌های با کیفیتی را طراحی کرده و در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

برای دانلود فایل لایه باز مورد نظر خود می‌توانید به وب سایت ماورا جی پی مراجعه نمایید. با ورود به این وب سایت انواع مختلف طرح‌های لایه باز را مشاهده خواهید کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت، بنر، فاکتور، طرحهای لایه باز پست اینستاگرام و.... اشاره کرد. پس از خرید نیز می‌توانید هزینه آن را با اتصال به درگاه‌های امن بانکی پرداخت نمایید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.